2015. június 20., szombat

Szentjánosbogár leső túra az alcsúti arborétumban

Már régóta készültem erre a programra, ma este végre összejött: kiruccantunk egy szentjánosbogár rajzás néző sétára az Alcsúti arborétumba.
"Meghitt kis csoportban" -  mintegy 1800 emberrel együtt indultunk útnak az erdei ösvényeken. Hömpölyögtünk együtt a tömeggel, mint a Nyugati téri mozgólépcsőn a legzsúfoltabb időszakban.
Mi csak mentünk, mentünk, szentjánosbogár sehol, közben lassan besötétedett. Matyinak kikötődött a cipője, de én rászóltam: "- Le ne hajolj bekötni, mert agyontapos a tömeg a sötétben!"
Nagy nehezen előbukkant néhány világító bogárka. A fiúk boldogan vetették magukat utána:

(Forrás:net)

De mindig akadt valaki önjelölt smasszer a tömegben, aki rájuk szólt/kiabált, hogy "azonnal tessék visszajönni az útra!". De én is megkaptam a magamét: "Maga tényleg arra biztatja a gyerekeket, hogy fogják be a bogarakat?" (pedig nem is biztattam, de nem volt szívem megtiltani nekik, hogy közelebbről is megvizsgálják ezt a repülő csodát):

(forrás: net)
Miközben egy dühös nő éppen leordította a hajunkat egy kis szentjánosbogár megfogása miatt, egy bazi nagy traktor végigpöfögött az erdőn, és a fél bogárpopulációt letarolta....

Szóval én ezt az egész szentjánosbogár rajzást úgy képzeltem, hogy letelepedünk egy mező szélén, ahol bogarak milliói repkednek, s mi csendben csodáljuk-vizsgáljuk őket:






De igazából ez valahogy így történt:




Összefoglalva: az idén túl kevés szentjánosbogár volt kíváncsi az emberek rajzására az Alcsúti arborétumban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...